بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران کدام است

یکی از المان­‌ها و بخش­‌های ضروری هر سایتی، که خدمات یا کالایی را ارائه می­ دهد بخش درگاه اینترنتی است. چرا که درگاه اینترنتی  برای خرید­‌های اینترنتی و تعاملات بانکی مورد نیاز است و طبیعتا باید بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را برای سایت خود تهیه کنیم.

انتخاب یک درگاه پرداخت اینترنتی مناسب، نقش بسزایی در فروش سایت شما دارد. چون درگاه پرداخت می‌تواند به کاربر حس امنیت یا نارضایتی بدهد و این دقیقا زمانی هست که کاربر در حال پرداخت وجه به شماست. یکی بدترین لحظات زندگی یک شخص. 🙂 پس در این لحظه نباید احساس بدی به کاربر بدهید. متاسفانه خیلی از درگاه‌های پرداخت دقیقا ساخته شده‌اند تا همین حس بد را منتقل و کاربر را از خرید منصرف کنند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

در این مقاله به معرفی برترین درگاه پرداخت بانکی پرداخته‌ایم، تا برای انتخاب این بخش حیاتی و امنیتی سایت دچار سردرگمی نشوید. همچنین مزایا و معایب درگاه های پرداخت واسط و انواع آن را معرفی خواهیم نمود. با میهن وردپرس تا انتهای مقاله همراه باشید…

نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

همان­‌طور که بسیاری از مراحل در فضای آنلاین، به صورت مجازی شده نحوه درخواست درگاه پرداخت نیز از این قائله مستثنی نیست و برای دریافت درگاه پرداخت نیاز به حضور در بانک و ارائه درخواست نداشته و به راحتی می­‌توانید، با شرکت ارائه دهنده این خدمت در ارتباط باشید و درخواست خود را اعلام کنید. مهم تر از همه این که این شرکت­‌ها زیر نظر بانک فعالیت داشته و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که فرم درخواست درگاه بانکی را که به صورت آنلاین است کامل کنید.

سپس فرم شما توسط شرکت مربوطه، بررسی شده و تاییدیه برای­تان ارسال خواهد شد. در این مقاله، میهن وردپرس با بررسی نظرات کاربران و میزان رضایت آن‌ها، در خصوص برترین درگاه­‌های بانکی که به عنوان پر‌طرفدار­‌ترین درگاه‌ها شناخته شده‌اند، مواردی را به شما معرفی می کند.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران
بهترین درگاه پرداخت اینترنتی در ایران

تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط

درگاه­‌های بانکی، به دو صورت مستقیم و واسطه­‌ای ارائه می شوند. از مهم­‌ترین ویژگی درگاه‌های بانکی، که به صورت مستقیم ارائه می شود این است که از آن‌ها صرفا به عنوان پرداخت آنلاین استفاده می‌شود. ولی گزارش­‌گیری از پرداخت مشتریان، به عهده­‌ی خود شماست. درگاه­‌های پرداخت واسطه‌ای به شما امکانات زیادی می­ دهد. برخی از درگاه­‌های پرداخت، نیازی به گرفتن نماد اعتماد و قرار ­داد با شرکت PSP ندارند. در ضمن دریافت اینماد هم به همین راحتی‌ها نبوده و در واقع باید تا حدودی از هفت خوان رستم عبور کنید. 🙂

بسیاری از کسب و کا­ر­های اینترنتی که، تعامل با مشتری را در شبکه­‌های اجتماعی پیش می برند، نیاز به درگاه پرداخت ندارند. بیشتر درگاه­‌های پرداخت شخصی به این صورت هستند که، بتوانید یک صفحه از سایت را به عنوان صفحه­‌ی پرداخت خودتان در نظر بگیرید. برخی از درگاه‌های دیگر امکان ایجاد فروشگاه را نیز، ایجاد کرده­ اند. به طوری که امکان فروش محصولات فیزیکی و دانلودی  فراهم است. پس می‌توانید مستقیم با درگاه واسط به فروش محصولات بپردازید. البته که سایت یک چیز دیگری هست. 🙂

درگاه پرداخت اینترنتی برای چه کسانی مناسب است

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حوصله کاغذبازی­ های دریافت درگاه مستقیم را ندارید، از درگاه واسطه­‌ای استفاده کنید. افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام فعالیت می­‌کنند، می‌­توانند درگاه پرداخت اینترنتی شخصی صفحه­‌ای برای خودشان بسازند. و هزینه تبلیغ و فروش محصول را بدین‌گونه دریافت کنند. البته این نکته را مد نظر داشته باشید، که درگاه بانکی تنها به منظور پرداخت وجه نبوده و امکانات زیادی از جمله ساخت فروشگاه، ساخت سایت، فرم و … را به شما خواهد داد.

(اگر می­‌خواهید در مورد کسب درآمد از اینترنت در خانه مطالبی بدانید پیشنهاد ما همین لینک خواهد بود…)

 

ویژگی درگاه اینترنتی واسط

همیشه بهتر است برای تهیه یک محصول، اطلاعات کافی و لازم در مورد آن به دست بیاورید. پس بهتر است قبل از معرفی برترین درگاه­‌های بانکی، ویژگی درگاه مناسب را با هم بررسی کنیم…

 عدم نیاز به مجوز و نماد اینماد

البته درست است که درگاه­‌های واسط نیاز به نماد دریافت اعتماد ندارند، اما احراز هویت از واجبات در این مورد به حساب می ­آید. ابتدا درگاه مورد نظر را انتخاب کرده و بعد از ثبت نام، مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه را برای شرکت مربوطه ارسال کنید. البته در کمتر از یک ساعت تاییدیه به دست شما خواهد رسید. بعد از تایید هویت، نام دامنه خود را ارسال کرده و یک API که قادر به اتصال به درگاه پرداخت اینترنت شاپرک روی سایت خود است، برای‌تان ارسال می گردد. بعد باید منتظر تایید سایت خود بمانید. سپس امکان پرداخت آنلاین در سایت شما فراهم خواهد شد.

فعال­‌سازی سریع درگاه بانکی

شاید فکرش راهم نمی‌کردید که فعال سازی درگاه واسط، با چه سرعتی انجام شود. اما واقعیت آن است که به دلیل این که، درگاه واسط نیاز به دریافت مجوز­‌های اعتماد ندارد در صورت احراز هویت در کمتر از یک ساعت برای شما فعال خواهند شد. همان­‌طور که اشاره شد، برای فعال شدن درگاه بانکی نیاز به مراجعه به بانک ندارید. کافی است از طریق سایت­‌های مربوطه، اقدام و پس از دریافت تایید بقیه مراحل را ادامه دهید.

درگاه واسط از وردپرس پشتیبانی می‌کند

انواع ماژول و افزونه‌ها برای استفاده از درگاه، سیستم سایت­‌ساز مختلف از سمت خود شرکت ارائه شده‌اند. در سیستم درگاه مستقیم، بعد از دریافت درگاه بهترین کاری که باید انجام دهید این است که بر اساس مستندات هر درگاه، با کد‌‌نویسی، صفحه پرداخت را طراحی کنید. اگر از سیستم مدیریت محتوا یا CMS استفاده می­‌کنید، از افزونه‌های وردپرس یا جوملا استفاده کرده و امکان دریافت وجه برای‌تان فراهم می‌شود. پس حتما این مورد را مد‌‌‌ نظر داشته باشید که این افزونه‌ها معمولا رایگان نیستند.

ولی در درگاه واسطه­‌ای، بدین صورت است که کافی است به صفحه پلاگین‌های هر یک از سایت­‌های درگاه مراجعه و افزونه مورد نیاز را دانلود کنید. مثلا اگر سایت شما با ووکامرس طراحی شده، درگاه پرداخت ووکامرس را دانلود و نصب نمایید.

تسویه حساب پایا و کارت به کارت

تسویه حساب در درگاه‌های واسطه­‌ای به دو روش پایا و کارت به کارت، صورت می­ گیرد. اما تفاوت این دو مدل تسویه حساب چیست؟ در روش پایا کارمزدی از شما دریافت نخواهد شد و امکان پرداخت، تنها در زمان اداری بانک صورت خواهد گرفت. ضمنا بعد از پرداخت، مدت زمانی طول خواهد کشید تا پول به حساب شما واریز شود.

اما در روش کارت به کارت، 500 یا 1500 تومان کارمزد از شما دریافت می‌شود. آن هم به این دلیل که محدودیت زمانی نداشته و هر ساعت از شبانه روز می‌توانید درخواست واریز را ارسال کنید. این کارمزد را از وجهی که به حساب‌تان واریز خواهد شد کسر می‌کنند. البته این روش هم خالی از عیب نبوده و آن این است که در هر 24 ساعت، فقط یک مرتبه امکان واریز 10 میلیون تومان خواهید داشت. در این مورد نیز یک تبصره وجود دارد و این که از همراه بانک، اینترنت بانک و دستگاه ATM استفاده شده باشد.

ایجاد صفحه درگاه پرداختی اینترنتی شخصی

یکی از ویژگی‌های جالب درگاه پرداخت واسطه‌ای این است که می­‌توانید از یک صفحه پرداخت شخصی با نام پروفایل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و فرم دلخواه ایجاد شده استفاده کنید. مثلا اگر در صفحه اینستاگرام خود، هزاران فالوور دارید بی‌شک یکی از راه‌های درآمدزایی شما، تبلیغات است. در زمان تبلیغ می‌­توانید آدرس صفحه پرداخت را ارسال تا از این طریق واریز انجام شود.

بهترین درگاه پرداخت واسط در ایران

در ادامه چندتا از درگاه‌های پرداخت واسط ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم. انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی به عهده شما.

درگاه زرین پال

درگاه زرین پال
درگاه زرین پال

اولین و برترین درگاه پرداخت زرین پال بوده که خدمات خودش را ارائه کرد. یکی از امکانات خوب زرین پال ارائه زرین کارت است. در واقع زرین کارت مشابه کارت­‌های بانکی بوده و با داشتن این کارت می­‌توان از خدمات عضو شتاب استفاده کرد. که البته بر حسب خدمات نیم درصد هزینه از حساب شما کسر خواهد کرد. از دیگر امکانات آن این است که در روزهای سه‌شنبه امکان درخواست وجه رایگان بوده و مبلغی بابت آن کسر نخواهد شد. امکان انتقال وجه اینترنتی از طریق زرین پال فعال است و می ­توان مبالغ دلخواه را به کارت دلخواه انتقال داد. با اپلیکیشن زرین پال می­‌توانید حساب خود را مدیریت و از امکانات آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از افزونه ووکامرس زرین پال هم استفاده کنید.

مزایای زرین پال

  • پشتیبانی مناسب
  • استفاده از زرین کارت
  • ساخت فرم دلخواه برای پرداخت
  • تسویه حساب به صورت رایگان در روز­های سه‌شنبه
  • امکان ارائه درگاه اختصاصی با نام کسب و کار خودتان
  • ارائه اپلیکیشن موبایلی

درگاه Pay.ir

سایت Pay.ir در واقع درگاه مستقیم پرداخت است. اگر با درگاه پی ­لاین سابق آشنا باشید این درگاه ورژن جدید همان درگاه پی ­لاین بوده که با نام جدید فعالیت می‌کند.

درگاه Pay.ir
درگاه Pay.ir

مزایای درگاه پی دات آی ار

  • در این درگاه امکان ساخت کیف پول را داشته که در مدیریت حساب­‌تان کارایی بالایی دارد.
  • یکی از مزایای این کیف پول این است که در صورت داشتن چند سایت بدون داشتن اکانت‌های مجزا می­ توانید حساب‌های  سایت را مدیریت کنید.
  • می‌­توانید بدون نیاز به رفتن به درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک برای اعضای این سایت پول واریز کنید.
  • پشتیبانی عالی
  • امکان ساخت فرم پرداخت
  • درگاه مستقیم پرداخت
  • کارمزد ثابت برای تمام درگاه­‌های واسطه‌ای و مستقیم

درگاه نکست پی

از درگاه‌هایی که در این زمینه شروع به فعالیت کرده می­‌توان نکست‌پی را برشمرد که رشد مناسب و قابل توجهی را تجربه کرده است. در ادامه برخی از ویژگی­ های این درگاه را  بررسی خواهیم کرد…

درگاه نکست پی
درگاه نکست پی
  • کارمزد رایگان تا 45 روز
  • اگر اختلالی در این درگاه ایجاد شود به صورت خودکار به درگاه دیگری منتقل خواهید شد
  • تسویه حساب سریع
  • امکان کسب درآمد از طریق معرفی اعضا
  • امکان ثبت­ نام و راه اندازی درگاه در کوتاه­ ترین زمان
  • امکان اتصال به درگاه پرداخت دو بانک در زمان ورود به نکست­‌پی

معایب درگاه نکست ­پی

عدم ارائه درگاه پرداخت مستقیم با نام برند­تان

درگاه IDPAY

این درگاه را بهتر است به عنوان یک درگاه پرداخت شخصی برای سایت در نظر بگیریم.

درگاه آیدی پی
درگاه آیدی پی

درگاه آیدی‌پی تنها ابزاری برای دریافت و پرداخت پول بین دو کاربر ایجاد می­ کند. درگاه پرداخت با دروپال ساخته شده که یک سیستم مدیریت محتوا است. با کمک همین CMS می­‌توانید از امکان ساخت صفحه پرداخت اینترنتی شخصی استفاده کنید. همچینن می‌­توان فیلد­های مختلف برای صفحه تعریف کنید به طوری­ که اطلاع­‌رسانی از طریق پیامک ایمیل و ربات تلگرام برای شما انجام خواهد شد.

در صفحه پرداخت شخصی امکاناتی در اختیار شما قرار داده خواهد شد که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:

  • امکان انتخاب حساب مقصد برای واریز در صفحه پرداخت شخصی
  • ایجاد آدرس دلخواه برای صفحه پرداخت شخصی
  • امکان انتخاب تصویر پروفایل
  • اطلاع‌رسانی از طریق پرداخت‌ها، پیامک ، ایمیل و…
  • امکان نمایش آیکون شبکه‌های اجتماعی یا سایت
  • امکان فعال و غیر‌فعال کردن فیلد­های پرداخت
  • امکان دریافت کد ملی آدرس و آیدی پرداخت­ کننده با قابلیت اختیاری یا اجباری بودن

این درگاه برای افرادی که سایت نداشته و قصد استفاده از صفحه شخصی دارند گزینه مناسبی است. در نتیجه برای افرادی که قصد تبلیغات و کار در شبکه­‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام دارند مناسب بوده و یا اگر قصد تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی دارید می ­توان از قابلیت فروشگاهی این درگاه کمک بگیرید. سپس مشتریان می­‌توانند محصولات شما را انتخاب کرده و سفارش خود را نهایی کنند.

مزایای آیدی پی

  • امکان تبدیل شماره شبا یا شماره کارت به ID
  • امکان ساخت صفحه پرداخت شخصی با قابلیت تعریف انواع فیلد
  • ساخت فرم پرداخت با ایجاد لینک سفارشی
  • امکان ساخت فروشگاه و فروش خدمات یا کالا در صفحه شخصی­‌تان

معایب آیدی پی

  • عدم امکان اتصل به درگاه پرداخت اینترنتی به سایت
  • عدم امکان تسویه حساب با روش کارت به کارت
  • به دلیل استفاده از روش پایا تسویه حساب‌ها با تاخیر انجام خواهد شد
  • اخذ کارمزد 500 تومان به ازای ورود هر مشتری به آیدی پی

جمع بندی

از این که تا پایان مقاله میهن وردپرس را همراهی کردید سپاسگزاریم. در این مطلب در مورد درگاه‌های پرداخت اینترنتی صحبت کرده و انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی که به دو مدل مستقیم و واسطه‌ای تقسیم می‌شد را معرفی کردیم. ویژگی ­های درگاه پرداخت واسطه­‌ای را تشریح کرده و در نهایت به بخش اصلی مقاله یعنی معرفی برترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی رسیدیم. امیدواریم این مقاله برای‌­تان مفید بوده باشد. شما از چه درگاه بانکی استفاده می­‌کنید؟

اسکرول